Tietoteknisten palvelujen hankinnoissa kotimaisuus vaikuttaa ostopäätökseen, ilmeni Suomalaisen Työn Liiton teettämästä Made by Finland –kampanjatutkimuksesta.  

Kotimaisuutta arvostivat erityisesti yrittäjät, toimihenkilöt ja johtavassa asemassa olevat päättäjät. Tutustu Made By Finland -tutkimukseen

Me Data Groupillakin tunnistamme tämän, ja siksi olemme kehittäneet myös palveluitamme vastaamaan suomalaisten yritysten tarpeita. IT-palveluiden ostaminen tai palveluiden sisältöjen vertaaminen ei ole aina helppoa.

IT-ala on tuonut alan yritysten sanastoon paljon englanninkielisiä termejä. Terminologia ei ole vielä vakiintunutta, ja ostaja ei välttämättä tunnista niitä. Koneita ja laitteita on verrattain helppo vertailla, mutta palvelun ostaminen on jo vaikeampaa.

Sen vuoksi olemme halunneet tehdä viesteistämme ja palveluistamme mahdollisimman selkeitä, ymmärrettäviä ja tunnistettavia. Olemme halunneet sovittaa palveluita sellaisiksi kokonaisuuksiksi, jotka istuvat suomalaisille yrityksille.

Juuriaan myöten suomalainen

Meille omistuksen kotimaisuudella on merkitystä. Data Group -ketju on sataprosenttisesti jäsenliikkeidensä omistama ja ketjun kaikki jäsenliikkeet ovat suomalaisomistuksessa.

Maksamme veromme Suomeen

Haluamme olla rakentamassa myös alueellista hyvinvointia, tarjota työtä paikallisesti, maksaa veroja Suomeen ja paikallisen ketjuliikkeemme paikkakunnalle. Olemme omalta osaltamme rakentamassa suomalaista työllisyyttä ja kestävää kehitystä.

Uskomme vastuulliseen liiketoimintaan ja näkemyksemme on, että aidosti kotimaisuuteen kiinnittynyt yritys pitää myös liiketoimintansa Suomessa – tällä on vaikutusta kansalliseen kehitykseemme.

Paikallisesti kotimaista palvelua

Ketjumme 54 liikettä palvelee paikallisesti suomalaisia yrityksiä eri puolella Suomea, ja haluammekin olla paikallisesti asiakkaidemme kumppaneita. Kotimaisuus tarkoittaa meille sitä, että asiakas saa aina palvelua äidinkielellään, suomenkielisillä alueilla suomeksi ja ruotsinkielisillä alueilla ruotsiksi.

Ketjuliikkeemme käyttävät myös oman paikkakuntansa yritysten palveluita ja tuotteita. Ketjuna Data Group suosii kotimaisia hankintoja myynnin ja markkinoinnin materiaaleissa, vaatetuksessa ja erilaisissa palveluissa.

Rakennamme yhdessä kotimaista menestystä

Kotimaisuutta korostetaan erityisesti tänä vuonna, kun juhlimme satavuotiasta Suomea. Mekin Data Groupilla haluamme olla rakentamassa kotimaista markkina-aluetta ja pitämässä sen pyöriä pyörimässä – ei pelkästään Suomen juhlavuonna – vaan jatkossakin. 

Timo Vilenius, toimitusjohtaja, Data Group Finland Oy 10.04.2017