Jyväs-Caravan Oy on yksi maan vanhimpia ja suurimpia caravanliikkeitä.

Matkailuautoja ja -vaunuja, Fiat henkilö- ja pakettiautoja, varaosia, tarvikkeita sekä huoltopalveluita tarjoava Jyväs-Caravan on toiminut perheyrityksenä jo vuodesta 1975. Suurmyymälä sijaitsee Jyväskylän Seppälänkankaalla, keskellä Suomea.

Jyväs-Caravan vei vaunu- ja automyynnin verkkoon ensimmäisten joukossa omalla toimialallaan. Moni tutustuu tarjontaan ensin verkossa, ja liikkeeseen tullessaan asiakas on jo ”puoliksi” tehnyt ostopäätöksen. Myös varaosat hankitaan yhä useammin verkkokaupasta, jonka valikoimaan ja toimitusten nopeuteen Jyväs-Caravan on panostanut.

Hidasteleva tietokone kiristää niin asiakkaan kuin myyjänkin hermoja

"Laitepuolella luotamme Fujitsu ESPRIMO -pöytäkoneisiin, joita on nyt käytössä 15 kpl”, toteaa Jyväs-Caravanin hallituksen puheenjohtaja Mikko Käyhkö. Hän jatkaa: ”Hankimme ensimmäiset Fujitsun ESPRIMOT vuonna 2010. Nyt vanhimmat käytössä olevat pöytäkoneet ovat kuusi vuotta vanhoja. Ne toimivat edelleen hyvin kovalevyjen päivityksen jälkeen. Hankimme koneita kolmen vuoden OnSite-takuulla tarpeen mukaan paikallisesta Data Group -liikkeestä.  OnSite-takuu takaa laitevikojen nopean korjauksen paikan päällä, tosin vikoja on ollut vain yksi näiden vuosien aikana.”

Verkkokauppa, toiminnanohjausjärjestelmä ja muut taustaohjelmat ovat raudan lisäksi auto- ja vaunukauppiaan tärkeitä työvälineitä. Lisäksi tarvitaan toimintavarma, nopea yhteys sekä luotettava tietoturva-, tallennus- ja varmistusratkaisu. Fujitsun työasemien ympärille on rakennettu kokonaisratkaisu, jonka toimivuudesta vastaa Data Group JK-Center Oy. Paikallinen ylläpitosopimus takaa nopean avun ongelmatilanteissa etäyhteyden kautta, paikan päällekin päästään hetkessä.

Skaalautuva ratkaisu

Verkkokaupassa tietotekniikka toimii moitteetta, kun asiakas saa tilattua haluamansa tuotteet verkosta helposti mihin vuorokauden aikaan tahansa, ja ostokset toimitetaan tilaajalle nopeasti. Sama pätee kaupantekoon liikkeessä - hidasteleva tietokone kiristää niin asiakkaan kuin myyjänkin hermoja. Liiketoiminnan kasvaessa tulee ICT-ratkaisun skaalautua toiminnan volyymin mukaan. Tämä kannattaa huomioida jo suunnitteluvaiheessa, yhteistyössä osaavan kumppanin kanssa.

Hallituksen puheenjohtaja Mikko Käyhkö, Jyväs-Caravan:

"Kehitämme toimintaamme jatkuvasti. Saimme tänä vuonna myös Fiatin henkilö- ja pakettiautojen edustuksen. Minulle on tärkeää, että voimme keskittyä omaan liiketoimintaamme, ja antaa ammattilaisten vastuulle ICT-ympäristön ylläpidon ja kehittämisen. Olen tyytyväinen nykyiseen tietotekniikkaratkaisuun ja -kumppaniin."

 

Fujitsu 08.09.2016