Tykkimäen Huvipuistossa vaihdettiin heti käyttövalmis Citykassajärjestelmä lennosta kesken vilkkaimman sesongin.

Vuosi vuotta sitten Tykkimäessä käyttöön otettu Citykassajärjestelmä sisältää 26 kiinteää kassaa, kolme kannettavaa tablettikassaa ravintoloihin ja yhdeksän maksupäätteellä toimivaa minikassaa myyntikojuihin.

Lisäksi järjestelmän kautta hoituu laskutus, reaaliaikainen myynnin raportointi ja varastoraportointi. Tehokkaasti tuotteistetun ja skaalautuvilla moduuleilla varustettu järjestelmä sisältää lisenssit, laitteet ja koulutukset kiinteällä hinnalla.

Yksi järjestelmän lisämoduuleista on verkkokauppa.

Tykkimäessäkin lipunmyynnistä iso osa tulee verkkokaupasta. Verkkokauppa ja muu myynti on sijoitettu kätevästi samalle kassajärjestelmäalustalle. Suomen Kassajärjestelmien Jarmo Pirskainen sanoo, että tällöin tuotepäivitykset voidaan tehdä yhteen paikkaan ja tiedot tallentuvat sekä maksupisteille että verkkokauppaan. Tuote voidaan valita helposti verkkokauppatuotteeksi painamalla yhtä valikkotäppää.

– Verkkokauppa ei ole irrallinen monimutkainen palvelu, vaan se on kassajärjestelmässä ikään kuin yksi myyntipiste. Tämä mahdollistaa, että myyntitiedot saadaan reaaliaikaisena molemmista, Pirskainen sanoo.

Järjestelmältä vaaditaan varmatoimisuutta ja luotettavuutta.

Kun Tykkimäen sesonki kestää muutaman kuukauden, on kassajärjestelmän toimivuus elintärkeää.

–Arki on sujunut mutkattomasti ja olemme saaneet tarvittaessa heti apua Data Group Kouvolasta, kiittelee Anni Syrjänen Tykkimäestä.

Nopean käyttöönoton edellytyksenä on Data Group Kouvolan Pekka Flomanin mukaan asiantunteva kartoitus ja tehokkaasti hallittu projektitoimitus. Toimitus sisältää täysin käyttövalmiin kokonaisuuden kassa- ja laiteasennuksineen sekä verkkokaupan ulkoasun.

Nyt kassajärjestelmää on laajennettu myös Kouvolan Prismakeskuksessa sijaitsevaan koko vuoden avoinna olevaan Actionpark-sisäaktiviteettipuistoon.

Data Group 01.06.2017